فصل
اول: کلیات
|
1-1- مقدمه
|
2-2- مقایسه ماشین های متداول با ماشین های PMSM
|
1-3- ملاحضات و مطلوبات در طراحی ماشین
|
1-3-1- گشتاور بر حسب آمپر بالا
|
1-3-1-1- معرفی گشتاور دندانه ای
|
1-3-1-2- روش های محاسبه گشتاور دندانه ای
|
1-3-1-3- روش های کمینه سازی گشتاور دندانه ای
|
1-3-2- بازده و ضریب توان بالا و تلفات مسی و آهنی کم
|
1-3-3- چگالی قدرت بالا (حجم و وزن کم)
|
1-3-4- CPSR بالا و
محدوده توان ثابت خوب
|
1-3-5- قابلیت کارکرد با گشتاور نامی در سرعت های بالاتر
از سرعت نامی
|
1-3-6- قابلیت کار با وجود اعمال اضافه بار در سرعت های
کمتر از سرعت نامی
|
1-3-7- تهویه مطبوع و دمای پایین
|
1-3-8- ساختار مستحکم
|
1-3-9- تعمیر و نگهداری کمتر و عمر بالاتر و هزینه پایین
ماشین
|
1-3-10- ریپل کم
|
فصل
دوم: ماشین آهنربای دائم سیلندری
|
2-1- مقدمه
|
2-2- ماشین های سنکرون مغناطیس دائم سیلندری شار شعاعی
|
2-3- ماشین های مغناطیس دائم سطحی
|
2-4- ماشین های مغناطیس دائم داخلی
|
2-5- ماشین های سنکرون مغناطیس دائم سیلندری شار محیطی
|
2-6- تحلیل ماشین های سنکرون آهنربای دائم سیلندری
|
2-6-1- مدار معادل ماشین سنکرون آهنربای دائم در قاب
مرجع سنکرون
|
2-6-2- مدلسازی دینامیکی آهنربا
|
2-7- طراحی ماشین سنکرون مغناطیس دائم
|
2-7-1- محاسبات طراحي
|
2-7-2- ابعاد اصلي
|
2-7-3- طول فاصله هوايي
|
2-7-4- طراحي استاتور
|
2-7-4-1- شيارهاي استاتور
|
2-7-4-1- هسته و دندانه هاي استاتور
|
2-7-4-1- محاسبات سيم بندي استاتور
|
2-7-5- طراحي رتور
|
2-7-6- تلفات موتور
|
2-7-6-1- تلفات مس
|
2-7-6-2- تلفات آهن
|
2-7-6-3- تلفات آهنربا
|
2-7-6-4- تلفات اضافی
|
2-7-7- بازده
|
2-8- موتورهای آهنربای دائم ترکیبی سیلندری
|
2-8-1- محاسبات تقریبی شار
|
2-8-2- مدل سازی دینامیکی موتور هیسترزیس با آهنربای دائم
|
2-8-3- مدار معادل موتور سنکرون هیسترزیس با آهنربای دائم
|
2-8-4- مدار معادل مغناطیسی بر روی محور های q و d
|
2-8-5- تحلیل برداری
|
2-8-6- طراحی ماشین سنکرون آهنربای دائم ترکیبی
|
2-8-7- طراحی روتور (طراحی رینگ هیسترزیس)
|
2-9- موتورهای آهنربای دائم قفسی
|
2-9-1- مشکلات موتور آهنربای دائم قفسی
|
2-9-2- سنکرونیزاسیون
|
2-9-3- ساخت موتور LSPM
|
2-9-4- مدل سازی دینامیکی
|
2-9-5- طراحی ماشین LSPM
|
فصل
سوم: ماشین های آهنربای دائم دیسکی
|
3-1- تاریخچه
|
3-2- مقدمه
|
3-3- دسته بندی موتورهای شارمحوری از نظر نوع
|
3-4- ماشین های شارمحوری مغناطیس دائم
|
3-4-1- ماشین شارمحوری از نظر ساختار
|
3-4-1-1- ساختار یکطرفه
|
3-4-1-2- طراحی ماشین های آهنربای دائم شار محوری یکطرفه
|
3-5- تحلیل ماشین دیسکی شار محوری PM
|
3-5-1- مدار مغناطیسی معادل
|
3-5-2- محاسبه شارهای نشتی آهنربای دائم
|
3-5-3- مدل تحلیلی برای توزیع چگالی شار فاصله هوایی
|
3-5-4- محاسبه ولتاژ فاز بی باری
|
3-5-5- گشتاور دندانه ای
|
3-5-6- محاسبه مقاومت فاز
|
3-5-7- محاسبه تلفات مسی
|
3-5-8- تلفات جریان گردابی در آهنرباهای دائم و آهن روتور
|
3-5-9- تلفات مکانیکی
|
3-5-10- محاسبه اندوکتانس ها برای بدست آوردن مدل d-q
|
3-5-11- محاسبه زاویه بار ماشین
|
3-5-12- بازده و ضریب توان
|
3-6- ساختار دوطرفه
|
3-6-1- ماشین دو طرفه با روتور دیسکی PM داخلی
|
3-6-2- مراحل طراحی ساختار دو طرفه تک روتوره
|
3-6-2-1- هسته های استاتور
|
3-6-2-2- ابعاد اصلی
|
3-6-3- ماشین دو طرفه با یک استاتور
|
3-6-4- ساختار چند صفحهاي
|
3-6-5- موتورهای شارمحوری نوع NS و NN
|
3-6-7- روش های قرارگیری مغناطیس دائم بر روی روتور
|
3-6-8- وجود شيارهاي آرميچر
|
3-6-9- وجود هسته
|
3-10- قیود مکانیکی برای ماشین های شار شعاعی و محوری
|
3-10-1- ثابت نمودن استاتور
|
3-10-2- ضخامت یوغ استاتور
|
3-10-3- عرض دندانه ها
|
3-10-4- ضخامت مورد نیاز برای دیسک روتور ماشین شار محوری
|
3-10-5- محدودیت های مکانیکی ناشی از نیروهای گریز از
مرکز
|
فصل
چهارم: ماشین های شار متقاطع
|
4-1- مقدمه(انواع و اصول کار)
|
4-2- طراحی ماشین شار متقاطع
|
4-2-1- طراحی تحلیلی TFPM سه فاز با
هسته C شکل
|
4-2-2- طراحی تحلیلی TFPM سه فاز با
هسته U شکل
|
4-3- تحلیل عملکرد ماشین شار متقاطع
|
4-4- طراحی مدار مغناطیسی ماشین سه فاز شار متقاطع (TFM)
|
4-4-1- اندوکتانس فاز Ls
|
4-4-2- مقاومت فاز و ناحیه شیار
|
4-4-3- مدل dq و حالت
ماندگار
|
4-4-4- طراحی بخش الکتریکی
|
فصل
پنجم: ماشین های شار برگشتی
|
5-1- مقدمه
|
5-2- اصول عملکرد ماشین شار برگشتی
|
5-3- طراحی مدار مغناطیسی و الکتریکی ماشین سه فاز
آهنربای دائم شار برگشتی
|
5-4- تحلیل اجزای محدود برای ماشین FRM با PM قطبی در بی باری
|
5-5- تحلیل اجزای محدود تحت بار در حالت ماندگار
|
5-6- محاسبه اندوکتانس با استفاده از FEM
|
5-7- اندوکتانس ها و مدل مداری ماشین شار برگشتی
|
5-8- مدل d-q برای ماشین
شار برگشتی
|
5-9- ماشین FRM با تمرکز شار
PM استاتور
|
5-10- ماشین شار برگشتی دو استاتوره
|
فصل
ششم: ماشین های شارسوئیچشونده
|
6-1- مقدمه
|
6-2- اصول عملکرد FSPM و پارامترهای
مهم
|
6-2-1- توالی کلیدزنی شار
|
6-2-2- تعداد قطب های استاتور
|
6-2-3- فرکانس پایه
|
6-2-4- نیروهای شعاعی
|
6-2-5- گشتاور دندان های و مورب سازی
|
6-2-6- روابط گشتاور
|
6-3- بهینهسازی ترکیب تعداد قطب استاتور و روتور
|
6-4- بررسی پارامترهای هندسی مهم ماشین آهنربای دائم شار
سوئیچ شونده
|
6-4-1- عرض قطب روتور
|
6-4-2- نسبت جداسازی (split ratio)
|
6-4-3- بهینه سازی کلی نسبت جداسازی و نسبت دهانه شیار به
ضخامت آهنربا
|
6-4-4- عرض دندانه کناری هسته E شکل استاتور،
ضخامت آهنربا و ضخامت بخش پشتی استاتور
|
6-4-5- عرض دندانه میانی هسته E شکل استاتور
|
6-4-6- تعداد دندانه های روتور و استاتور
|
6-5- بررسی مدل ریاضی ماشین FSPM
|
6-6- ساختار ماشین سنکرون مغناطیس دائم شار سوییچ شونده و
الگوریتم تعیین اندازه ابعاد هندسی
|
6-7- تحلیل تلفات ماشین
|
6-8- ملاحضاتی در ساخت ماشین های شار سوییچ شونده آهنربای
دائم
|
6-8-1- استاتور
|
6-8-2- روتور
|
6-9- بررسی انواع نامتعارف و پیچیده ماشین های شار سوییچ
شونده آهنربای دائم
|
6-9-1- ماشین شار سوییچ شونده محوری
|
6-9-2- تحلیل گشتاور دندانه ای در AFFSPMM
|
6-9-3- ماشین شار سوییچ شونده با آهنربای دوگانه - توپولوژی ماشین های SSFPM
|
6-9-4- ماشین شار سوییچ شونده دو طرفه محوری (DRAFFSPM)
|
6-10- طراحی ماشین DRAFFSPM
|
6-10-1- روابط توان خروجی و گشتاور
|
6-10-2- ابعاد مکانیکی
|
6-11- ماشین شار سوییچ شونده روتور بیرونی
|
6-11-1- روابط تحلیلی تعیین اندازه
|
No comments:
Post a Comment